مطالب روز موسیقی ، سینما ، تکنولوژی ، ورزش و ...

در این وبلاگ مطالب مختلف از وب سایت های مختلف قرار داده می شود

مطالب روز موسیقی ، سینما ، تکنولوژی ، ورزش و ...

در این وبلاگ مطالب مختلف از وب سایت های مختلف قرار داده می شود

سعی می کنیم مطالب مختلف در حوزه های مختلف را در این وبلاگ قرار دهیم . بعضی مطالب تولیدی هستند و بعضی مطالب از سایت های دیگر با ذکر منبع در اینجا قرار داده می شوند

  • ۰
  • ۰

یکی از تفریحات افراد در همه شهرها رفتن به سینما است. دیدن یک فیلم خوب در کنار خانواده می تواند گزینه مناسبی برای گذراندن ساعتی خوش در کنار افرادی که دوستشان داریم باشد.

هر ساله فیلم های زیادی ساخته می شوند و تنوع در ژانر های این فیلم ها باعث می شود تا افراد زیادی به سینما ها بیایند و فیلم ها را ببینند .

در این مطلب قصد داریم چند سینما تهران  و  مشهد را معرفی کنیم در ابتدا به معرفی سینما های تهران می پردازیم :

 

پردیس سینمایی کوروش

پردیس سینمایی کوروش جزو بهترین و بزرگترین پردیس های سینمایی تهران به شمار می رود که در مجتمع فرهنگی تفریحی کوروش واقع شده و طبقات سوم تا ششم مرکز خرید کوروش به این پردیس سینمایی اختصاص داده شده است. پردیس سینمایی کوروش با ۱۲ سالن و ۳۲۰۰ نفر ظرفیت مجهز به مدرن ترین امکانات و تجهیزات صوتی و تصویری برای اکران فیلم ها، اجرای کنسرت، برگزاری تئاتر و همایش هاست. نام سالن های این پردیس سینمایی از نام سینماهای قدیم ایران از همانند «گرند سینما»، «سینما فاروس»، «سینما لاله زار»، «سینما شهرزاد»، «سینما رکس»، «سینما مایاک»، «سینما خورشید نو»، «سینما کریستال»، «سینما متروپل»، «سینما ونوس» و… گرفته شده است.

 

پردیس سینما گالری ملت

پردیس سینما گالری ملت با معماری خاص و ویژه ای که دارد و همچنین امکاناتی که به آن مجهز است، یکی از بهترین سینماهای تهران به شمار می رود که در جنوب غربی پارک ملت واقع شده است. ساختمان این سینما توسط رضا دانشمیر و کاترین اسپریدونف، موسسان شرکت مهندسان مشاور حرکت سیال، طراحی شده که این طراحی زیبا موفق به کسب جایزه پروژه منتخب در فستیوال ۲۰۰۹ بارسلونا و رتبه اول جایزه معمار در سال ۱۳۸۷ شود. پردیس سینمایی ملت دارای چهار سالن مجهز با ظرفیت ۲۸۰ نفر و همچنین یک سالن ویژه با ظرفیت ۳۰ نفر می باشد. یکی از سالن های این سینما برای برگزاری همایش ها، میزگردها و کنسرت ها نیز مناسب است. همچنین در پردیس سینمایی ملت گالری های مختلف از جمله گالری نقاشی و عکاسی و فروشگاه های محصولات فرهنگی نیز برگزار می شود

.

پردیس سینما آزادی

پردیس سینما آزادی یکی از سینماهای قدیمی تهران است که در سال ۱۳۴۸ افتتاح شد و در همان زمان شهر فرنگ نام گرفت. این سینما پیش از انقلاب به یکی از پرفروش ترین سینماها تبدیل و به عنوان پاتوق فرهنگی شهر تهران شناخته شد. این سینما که در یکی از محله های قدیمی تهران یعنی چهاراره عباس آباد واقع شده، پس از انقلاب به آزادی تغیر نام داد. سینما آزادی از زمان ساخت خود تا کنون سه بار دچار آتش سوزی شده است که پس از آخرین آتش سوزی ۸ سال طول کشید تا مجددا بازسازی شود. پردیس سینمایی آزادی دارای ۵ سالن است که سالن اصلی آن  برای ۶۰۰ نفر و چهار سالن دیگر هرکدام  برای ۲۰۰ نفر ظرفیت تماشای فیلم های روز ایران را دارند.

 

 

مشهد نیز یکی از شهرهای بزرگ است که در آن استقبال زیادی از سینما می شود در زیر به معرفی چند سینما مشهد می پردازیم

 

پردیس سینمایی اطلس مشهد

 

پردیس سینمایی اطلس یکی از بزرگ ترین سینماهای تازه تأسیس در مشهد به شمار می آید. این سینما با ۱۱ سالن پیشرفته و ۱۱۳۳ صندلی در ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ در اطلس مال افتتاح و راه اندازی شد.

 

سینما اطلس به تجهیزات صوتی و تصویری مجهز بوده و سه سالن مبلهVIP  که در این مجموعه وجود دارد امکان سرو ناهار،عصرانه، شام، تنقلات و انواع نوشیدنی های سرد و گرم را برای مردم فراهم کرده است..

 

از امکانات پردیس سینمایی اطلس می توان به دو بوفه، کافی شاپ، فود کورد، فضای سرگرمی، نگهداری کودک، عکاسخانه، شهر کتاب و پارکیگ اشاره کرد.

 

پردیس سینمایی ویلاژ توریست مشهد

 

پردیس سینمایی ویلاژ توریست با ۲۶۰ واحد تجاری و همچنین امکاناتی که به آن مجهز است، یکی از بهترین و بزرگترین سینماهای مشهد به شمار می آید..

 

این سینما سال ۱۳۹۷ با ۱۰۷۵ صندلی در طبقه سوم مجتمع ویلاژ توریست کار خود را آغاز نمود.

 

پردیس سینمایی ویلاژ توریست که یکی از مراکز تجاری و تفریحی شهر مشهد است شامل ۱۲ سالن که یک سالن CIP، ۲ سالن VIP، یک سالن کودک، یک سالن واقعیت مجازی(VR) و همچنین مجهز به سیستم صوت و تصویر دالبی دیجیتال می باشد.

 

سینما ویلاژ توریست در روزهای سه شنبه بلیط خود را به صورت نیم بها عرضه می کند..

  • ۹۸/۰۵/۲۷
  • آشنا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی