مطالب روز موسیقی ، سینما ، تکنولوژی ، ورزش و ...

در این وبلاگ مطالب مختلف از وب سایت های مختلف قرار داده می شود

مطالب روز موسیقی ، سینما ، تکنولوژی ، ورزش و ...

در این وبلاگ مطالب مختلف از وب سایت های مختلف قرار داده می شود

سعی می کنیم مطالب مختلف در حوزه های مختلف را در این وبلاگ قرار دهیم . بعضی مطالب تولیدی هستند و بعضی مطالب از سایت های دیگر با ذکر منبع در اینجا قرار داده می شوند

  • ۰
  • ۰

امروز می خوام مطلبی رو در مورد اتفاقی که چند وقت پیش برام افتاده بود بنویسم.یک روز متوجه شدم که یک طرف صورتم ورم کرده دندان درد هم داشتم . عفونت دندان اومده بود سراغم که باعث ورم صورتم شده بود. خب اول تصمیم گرفتم که خودم این مورد رو رفع کنم و رفتم و داروخانه و قرص عفونت دندان گرفتم تا از این چرک خشکن ها استفاده کنم برای رفع عفونت .

قرص هایی که گرفتم آموکسی سیلین و مترونیدازول بود که شنیده بودم برای رفع عفونت دندان معولا توسط پزشکان تجویز می شه.

آموکسی سیلین یک داروی پر مصرف است که معمولا برای عفونت های باکتریال تجویز می شود.

از این دارو برای عفونت های دندانی ، قفسه سینه و ادراری استفاده می شود. آموکسی سیلین از دسته پنی سیلین ها است و با نابود کردن باکتریها می تواند عفونت هایی که به دلیل این باکتری ها به وجود آمده است را نابود کند.

آموکسی سیلین  به صورت های سوسپانسیون خوراکی ، کپسول ، قرص خوراکی و جویدنی تولید می شود.

 

آنتی بیتیک ها باید طبق دستور پزشک مصرف شود و حتی بعد از بهبودی نیز باید مصرف را تا انتهای دوره ادامه داد.

 

مترونیدازول هم یکی از آنتی بیوتیک های پرمصرف است که برای پیشگری و درمان عفونت های متنوعی که عامل بیماری زای  آنها باکتری بی هوازی است استفاده می شود.

این نوع باکتری ها معمولا در داخل بدن و فضایی که اکسیژن وجود ندارد عفونت ایجاد می کنند.

این دو قرص معمولا برای عفونت دندان تجویز می شوند. البته باید توجه کنید که به پزشک مراجعه کنید و طبق دستور پزشک و بعد از تجویز ، این دارو ها مصرف شود.

البته  بعد از گرفتن این قرص ها به پزشک مراجعه کردم تا خیالم از این موضوع راحت بشه و دارو هایی که پزشک تجویز کرده بود رو برای بهبود عفونت دندان مصرف کردم و از مصرف خودسرانه قرص ها منصرف شدم.

چندتا نکته هم برای کم کردن درد دندان به علت عفونت رو در زیر نوشتم تا قبل از مراجعه به پزشک اونها رو رعایت کنید:

غذاهایی که خیلی سرد یا خیلی داغ هستند را مصرف نکنید و با سمتی غذا بخورید که عفونت ندارد از نخ دندان هم در اطراف محلی که عفونت کرده استفاده نکنید و مسواکی استفاده کنید که نرم باشد.

 

 

 

 


  • ۹۸/۰۲/۰۸
  • آشنا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی